שלום אורח, לחץ להתחבר    הודעות אישיות    דף אישי    שכחתי סיסמא
אודות | צור קשר | פרסום באתר 

women

חסוך זמן וכסף!
שירות אישי למחפשי בעלי מקצוע לבית או לבניין!

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או התקשר אלינו לטלפון:

phon 072-2222150

פורום משפטי לוועדי הבתים

מדור ועד הבית  | מאמרים | קישורים | שאלות נפוצות | הודעות מנהל | פניה למנהל הפורום

פורום יעוץ משפטי - בתחום המשפטי בכל הנושאים הקשורים לבית המשותף, סיכסוך שכנים, רכוש משותף, סכסוכי שכנים ועוד. אין להתייחס לתשובות כייעוץ מבחינה משפטית אלא כסיוע להבהרת נושאים שונים בתחום זה בלבד. ניהול הפורום על ידי עו"ד עופר שחל המומחה בתחום הרכוש המשותף. את סיפרי "המדריך השלם לבית המשותף" ניתן לרכוש דרכי ישירות. ניתן לסמס למספר 0505255266 ולהזמין את הספר. מחיר 89 ₪. תוספת למשלוח בדואר רשום 16 ₪. תשלום במזומן או בהמחאה.
מנהל הפורום:
עורך דין עפר שחל.

פורום משפטי לוועדי הבתים

שתף את התוכן ברשת


הודעות מנהל הפורום

התקנון המצוי

במדור מאמרים יש חלון חיפוש. הקלד "תקנון מצוי" ותמצא בין השאר גם את התקנון הזה.
דרך נוספת: התקנון המצוי נמצא כתוספת בסוף חוק המקרקעין.
תאריך מסירת ההודעה: 22/10/2006
פנייה אישית אלי, שלא דרך הפורום

ניתן כמובן לפנות אלי בהודעה אישית באתר, או דרך המייל האישי שלי במשרד או דרך הטלפון, הפקס וכיוצא באלה.

מתי יש בכך טעם?
כאשר הפונה מבקש יעוץ/טיפול/יצוג משפטי ספציפי, בתשלום - זו אכן הדרך.
אין טעם לשאול שאלה שמתאימה לפורום באופן אישי וממילא התשובה לא רק שלא תהיה מהירה יותר אלא תהיה הפנייה חזרה לפורום.

תאריך מסירת ההודעה: 12/02/2006
חיפוש נושא ספציפי

לתשומת הלב: ניתן להקיש מילת חיפוש במקום המיועד לכך, ראו בצד שמאל למעלה, ולקבל את כל התשובות והשאלות שטיפלו ונגעו לנושא המבוקש, כגון מזגן, חניה, מעלית, אסיפה וכד'.
תאריך מסירת ההודעה: 26/10/2005
עידוד עורכי דין נוספים להשתתף בפורום

כפי ששמתם לב בוודאי, לאחרונה הצטרפו לבקשתי עוד כמה עורכי דין כמשיבים. המטרה היא גם לספק תשובות במהירות, כאשר אני לא פנוי להשיב וכן כדי לקבל עוד פרספקטיבות.
במקרים מסויימים זה אולי יוסיף גם קצת "בלבול" ויש לצפות זאת מראש. אין בהכרח הסכמה בין עורכי דין בכל נושא ונושא ויש הרבה חילוקי דיעות בתחום שלנו וזה טבעי.
כידוע גם כשהולכים לשני רופאים מקבלים לא פעם שתי תשובות, אפילו במקרים אלמנטריים. על אחת כמה וכמה בתחום המשפטי שהוא יצירתי במיוחד.
אני תקווה שהנסיון יוכיח את עצמו.
תאריך מסירת ההודעה: 26/10/2005
זמן תגובה סביר ומה עושים כאשר לא מקבלים תשובה

הפורום שלנו הוא דינמי ביותר ורבים המשתתפים בו, קבועים ומזדמנים, כל יום וכל שעה. כל אחד יכול לשאול ולהשיב. כאשר אני רואה ששואל קיבל תשובה מספקת אינני מתערב בד"כ אלא אם כן נתבקשתי לכך באופן מפורש ע"י השואל.

זמן התגובה שלי לשאלות משתנה בהתאם לעיסוקי האחרים אך אני משתדל להשיב תוך מספר ימים לכל היותר לכל שאלה שלא נענתה כראוי.

כאשר שואל לא קיבל מענה בתוך יומיים עד שלושה (או לא קיבל מענה ראוי לדעתו), מומלץ לשאול את השאלה מחדש, במלואה. יתכן שפיספסתי את השאלה ואז אשיב עליה במופע השני שלה.
תאריך מסירת ההודעה: 20/10/2005
ההבדל (הגדול) בין יעוץ משפטי לתשובות בפורום
בסיום מאמרים ורשימות ובחלק מהתשובות שאני משיב בפורומים אינטרנטיים אני נוהג לכתוב "שורת אזהרה" מעין זו: "המאמר/התשובה/הרשימה אינה בגדר יעוץ משפטי ואינה תחליף ליעוץ כזה." לעיתים אני מוסיף ש"הדברים נאמרים באופן כללי בלבד ואין להסתמך עליהם ללא קבלת יעוץ משפטי ספציפי."
"אזהרות" מסוג זה אינן נועדו חלילה להמעיט בערך התשובה או המאמר. הן גם לא נועדו לכסת"ח. וכל מי שמכירני יודע שהן גם לא מעידות על חשש לומר ולקבוע עמדות ודעות משפטיות, כולל עמדות בלתי מקובלות כשצריך.
ה"אזהרות" הללו הן פשוט האמת לאמיתה: יש באמת מרחק רב בין תשובה בפורום לבין יעוץ משפטי. ההבדל הוא עצום.
כאשר אתה נשאל שאלה מקצועית בפורום, השאלה כבר מנוסחת בצורה חד צדדית, סלקיבית ומגמתית – אפילו ללא כוונה. כלומר: השואל – אפילו בתום לב – משתמש בביטויים ובניסוח שמשקף בהכרח את עמדתו שלו בסוגיה אותה הוא מבקש לברר. היא תמיד נשאלת דרך המשקפיים שלו גם אם הוא מנסה להיות אובייקטיבי ככל האפשר. ואם הוא חש שהוא צודק אז האובייקטיביות היא ממנו והלאה.
והנה – כל מה שיש לך, המשיב, הוא צד אחד, זה של השואל. הצד השני לא קיים.
מעבר לכך, אינך יכול לדעת מה באמת המצב העובדתי, לאשורו.
ביעוץ משפטי, פנים אל פנים, אתה מברר ושואל שאלות את הלקוח ולעיתים התמונה העובדתית מתהפכת מקצה לקצה. גם אם אין ללקוח או לשואל כל כוונה להסתיר או להטעות הוא לעיתים לא יודע מה חשוב לציין ורק תישאול וחקירה עשויים לחשוף עובדות שדווקא הן מכריעות את הכף.
לסיכום: קחו את התשובות בערבון מוגבל. אני מציע לראות בתשובות הצעה ראשונית בלבד לפתרון, קריאת כיוון, לא יותר.
אין לפעול או להסתמך על התשובות ללא בדיקה נוספת או יעוץ של ממש. כנ"ל לגבי מאמרים.

תאריך מסירת ההודעה: 17/10/2005

eyeweb בניית אתרים לעסקים