שלום אורח, לחץ להתחבר    הודעות אישיות    דף אישי    שכחתי סיסמא
אודות | צור קשר | פרסום באתר 

women

חסוך זמן וכסף!
שירות אישי למחפשי בעלי מקצוע לבית או לבניין!

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או התקשר אלינו לטלפון:

phon 072-2222150

פורום משכנתא - ייעוץ ומיחזור

מדור כלכלה וצרכנות  | מאמרים | קישורים | שאלות נפוצות | הודעות מנהל | פניה למנהל הפורום

פורום משכנתא עוסק בנושא מיחזור משכנתא, תמהיל משכנתא, נטילת משכנתא חדשה, ריבית משכנתא, מסלולי משכנתא. בואו להתייעץ בפורום בפורטל בית משותף!
מנהל הפורום:
פליקס סנדל/מנהל הפורום.

פורום משכנתא - ייעוץ ומיחזור

שתף את התוכן ברשת


תוכן הודעה בפורום
תגובה בפורום | חזרה לפורום


מחזור משכנתא נושא:
ישראלי אפרת וגלעד נשלחה על ידי:
22/09/2009 23:08:00 בתאריך:
גוף ההודעה:
הי פליקס,
השאלה של אלון דוקא מעניינת כיום רבים מן הציבור ברחב, גם לי יש משכנתא בתנאים די דומים לשלו, האם תוכל באמת לפרט קצת בפורום למה כדאי להתייחס כשהולכים למחזר? ובעיקר איך יודעים אם כל הבלאגן כדאי לפני שמתחילים לכתת רגליים בין הבנקים.
בתודה מראש,
גלעד.
שתף חברים:

תגובות להודעה:

07/08/2009 14:27:00 טולד   מיחזור משכנתא   הודעה עם תוכן
הי פליקס,
דבר ראשון שאפו על ההשקעה והתמיכה שלך בציבור, באמת כל הכבוד.
ועכשיו אחרי שלקקתי קצת תעזור בבקשה גם לי :-)
יש לי משכנתא 430K ל 20 שנה (שלוש שנים כבר עברו)
ריבית קבוע 4.65 (צמוד מדד , שרק עולה) עם תחנת יציאה לאחר 10 שנים ראשונות (ב 2016).
עמלת פרעון מוקדם 23K
האם כדאי לי לעשות מיחזור, איך ניגשים לתהליך שדרוג, מה יתרונות/חסרונות לטווח הרחוק/קרוב?
אשמח לקבל את דעתך המקצועית בנדון.
תודה מראש
אלון

09/08/2009 09:04:00 פליקס סנדל/מנהל הפורום   היי אלון ומצטער על העיכוב במתן תשובה     
1. תעביר אליי בבקשה בפקס את יתרה לסילוק (מסמך בנקאי בלבד) ותתקשר לאחר מכן (או לפני - לא משנה) - אנחה אותך בטלפון.

072/2224999 - טלפון
054/6884898
072/2766855 - פקס.

22/09/2009 23:08:00 ישראלי אפרת וגלעד   ההודעה מוצגת     מחזור משכנתא        
הי פליקס,
השאלה של אלון דוקא מעניינת כיום רבים מן הציבור ברחב, גם לי יש משכנתא בתנאים די דומים לשלו, האם תוכל באמת לפרט קצת בפורום למה כדאי להתייחס כשהולכים למחזר? ובעיקר איך יודעים אם כל הבלאגן כדאי לפני שמתחילים לכתת רגליים בין הבנקים.
בתודה מראש,
גלעד.
23/09/2009 10:10:00 פליקס סנדל/מנהל הפורום   תשובה           
יש להגדיר קודם כך את מטרת התהליך והיא יכולה להיות שונה (מצ"ב הסבר למטה).

כתוצאה מהאבחון של מטרה - צעדים הבאים:

להוציא את יתרה לסילוק, לוודא האם קיים חיסכון במידה ומטרה היא לחסוך - מחזור ולא פריסה (ראה הסבר מצ"ב מטה).

להשקיע את מחשבה בהקשר לתמהיל של משכנתא החדשה בהתאם למטרה.

מכאן כן כבר צריך להתקדם להגשת בקשת משכנתא בבנקים.

מחזור משכנתא – רק בשנים האחרונות המושג הזה נכנס ללקסיקון הישראלי, ובמהרה הפך להיות נפוץ ביותר בקרב אלו אשר העניין נוגע להם. למעשה, מעטים בלבד יודעים, שניתן היה למחזר משכנתא מאז ומעולם, אלא שבעבר, לא הייתה בכך שום כדאיות.
התפנית החלה בינואר 2002, כאשר בנק ישראל התיר לראשונה לראות במחזור משכנתא הלוואה לצרכי הדיור ולא הלוואה לכל מטרה כפי שהיה קודם. להזכירכם, הריביות בהלוואות לכל מטרה תמיד גבוהות יותר בצורה משמעותית מאשר בהלוואות לצרכי הדיור.
בנוסף למהלך של בנק ישראל, הסביבה הכלכלית בארץ נהייתה "אוהדת" יותר – ביטול מס בולים, ירידת הריביות, הקלות בחישוב עמלת פירעון מוקדם, שער דולר נמוך, התפתחות בשוק המשכנתאות והיווצרות מסלולים חדשים, כגון: לא צמוד בריבית קבועה, צמודי יין ופרנק שוויצרי. כל אלו, בנוסף למודעות הציבור הרחב, תרמו רבות לחשיפתה של תופעת המחזור והפיכתה ללהיט של ממש.
אז מה זה מחזור? נטילת משכנתא חדשה בתנאי שוק נוכחיים, וסילוק באמצעותה את המשכנתא הקיימת, כך שבסופו של דבר סכום הכסף, אשר ישולם במהלך תקופת המשכנתא החדשה יהיה קטן יותר מאשר סכום הכסף, אשר היה משולם במשכנתא הקיימת. יש לציין, כי אין תנאים ופרמטרים מדויקים ומוגדרים, המאפשרים לזהות את הכדאיות הכלכלית של המחזור. קיימים אין ספור פקטורים וגורמים שונים, כמו גם הנחות והשערות רבות שניתן להיעזר בהם. לפיכך, יש להתייחס לגופו של כל מקרה בנפרד ורק לאחר ניתוחו המשותף עם בעל המשכנתא להבין האם הוא כדאי או לא.
אציין לסיום, שהתהליך אל מול מערכת הבנקים למשכנתאות וחברות הביטוח, אינו כל כך פשוט. לפעמים הוא קל יותר מאשר תהליך לקיחת משכנתא (כמו למשל במקרים שהנכס כבר רשום בטאבו ונעשתה פרצלציה) ולפעמים קשה יותר (כמו למשל במקרים האחרים, כאשר נדרש לרשום בטחונות באופן מלא). בכל אחד מהמקרים, ישנה התנהלות לפחות אל מול 2 מוסדות פיננסיים, מערכת "פרי-פסו", "מכתבי כוונות" וכו´.
ב-5 שנים האחרונות, כבר נוכחנו לדעת שבמקרים רבים ניתן למחזר את המשכנתא יותר מפעם אחת, וכל פעם עם ערך מוסף לא מבוטל.

פריסת משכנתא
פריסת משכנתא היא למעשה סוג מסוים של מחזור משכנתא (ראה הסברים ב"מחזור משכנתא") מבחינת ההחלפה של משכנתא קיימת במשכנתא חדשה. ההבדל העיקרי בין השניים טמון בהארכת תקופת ההלוואה במקרה של פריסה בניגוד למקרה של מחזור, ובהקטנת ההחזר החודשי כתוצאה מכך ללא שינוי בפרמטרים אחרים.
השיקול העיקרי של הלווים, הניגשים לתהליך של פריסת משכנתא, הוא תזרים המזומנים החודשי של משק בית או העסק, והכנסתו הפנויה כתוצאה מכך. שיקול נוסף הנובע מכך, הוא סדר העדיפויות של אותו משק בית או עסק.
נהוג לחשוב, ובמידה מסוימת זה אכן כך, שלווים רבים סובלים מהנטל הכבד של ההחזר החודשי, ומעדיפים להקטינו בצורה ניכרת ע"י פריסת משכנתא, ולמנוע על ידי כך הסתבכות כלכלית עתידית. לאלו, מומלץ לתכנן מספר צעדים קדימה ולשריין לעצמם את האפשרות לחזור חזרה למסלול הרגיל (ע"י מחזור משכנתא), לאחר שדברים יסתדרו והם יוכלו שוב לשאת בנטל התשלומים הקודם. מדובר במקרה של שימוש במסלולי משכנתא, המונעים ככל האפשר תשלום גבוה של עמלת פירעון מוקדם.
בנוסף לכך ישנם רבים, אשר מעדיפים לפרוס משכנתא ולהקטין את ההחזר החודשי מסיבות כלכליות כמו גם פסיכולוגיות ומנטאליות, וכן מבחינת סדר העדיפויות. זה נכון לגבי אנשים אשר יש להם שימוש טוב יותר לכספים "הלא משולמים לטובת המשכנתא", אנשים אשר מבקשים לחסוך במקביל בהפקדות החודשיות, למרוץ שהם יודעים שזה לא תמיד נכון כלכלית, וסתם אנשים, אשר נהנים לחיות יום – יום, רגע- רגע.

אני עדיין אשמח לתת תשובות בטלפון, במידה והדבר לא ברור.
23/09/2009 19:32:00 ישראלי אפרת וגלעד   תודה רבה, כנראה שבקרוב איעזר בך גם טלפונית...              
23/09/2009 21:46:00 פליקס סנדל/מנהל הפורום   בכיף                 

eyeweb בניית אתרים לעסקים