שלום אורח, לחץ להתחבר    הודעות אישיות    דף אישי    שכחתי סיסמא
אודות | צור קשר | פרסום באתר 

women

חסוך זמן וכסף!
שירות אישי למחפשי בעלי מקצוע לבית או לבניין!

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או התקשר אלינו לטלפון:

phon 072-2222150

פורום משפטי לוועדי הבתים

מדור ועד הבית  | מאמרים | קישורים | שאלות נפוצות | הודעות מנהל | פניה למנהל הפורום

פורום יעוץ משפטי - בתחום המשפטי בכל הנושאים הקשורים לבית המשותף, סיכסוך שכנים, רכוש משותף, סכסוכי שכנים ועוד. אין להתייחס לתשובות כייעוץ מבחינה משפטית אלא כסיוע להבהרת נושאים שונים בתחום זה בלבד. ניהול הפורום על ידי עו"ד עופר שחל המומחה בתחום הרכוש המשותף. את סיפרי "המדריך השלם לבית המשותף" ניתן לרכוש דרכי ישירות. ניתן לסמס למספר 0505255266 ולהזמין את הספר. מחיר 89 ₪. תוספת למשלוח בדואר רשום 16 ₪. תשלום במזומן או בהמחאה.
מנהל הפורום:
עורך דין עפר שחל.

פורום משפטי לוועדי הבתים

שתף את התוכן ברשת


תוכן הודעה בפורום
תגובה בפורום | חזרה לפורום


איטום גג בית משותף - חלוקת תשלום נושא:
אורן זר83 נשלחה על ידי:
01/12/2015 14:53:00 בתאריך:
גוף ההודעה:
שלום רב!

הנני בעל דירה בבניין בין 4 קומות (רכבת) בקומה הרביעית,
לאחר שספגתי נזקים כתוצאה מדליפות מהגג בשנתיים האחרונות ולאחר ניסיונות ליזום השתתפות של כל הדיירים, ביצעתי איטום של הגג מעל שטח דירתי לפני כחודש.

מכיוון שאין בבניין וועד בית מוסדר , אין לי כתובת מסויימת לפנות אליה. ניסיתי מס´ פעמים לכנס אסיפה אך ללא היענות כלל.
לקחתי 3 הצעות מחיר ובחרתי בזולה מביניהן, הדיירים לא מוכנים לשלם (לא מוכנים בכלל לפתוח את הדלת, וחלקם אינו דובר את השפה)

1. את מי אני אמור לתבוע בכדי לקבל את התשלום היחסי שאמור לשלם כל דירה?

2. אילו מסמכים עליי להמציא?

3. מהו סדר תהליך התביעה?

לתשובתכם אודה,

אורן

שתף חברים:

תגובות להודעה:

01/12/2015 14:53:00 אורן זר83   ההודעה מוצגת   איטום גג בית משותף - חלוקת תשלום   הודעה עם תוכן
שלום רב!

הנני בעל דירה בבניין בין 4 קומות (רכבת) בקומה הרביעית,
לאחר שספגתי נזקים כתוצאה מדליפות מהגג בשנתיים האחרונות ולאחר ניסיונות ליזום השתתפות של כל הדיירים, ביצעתי איטום של הגג מעל שטח דירתי לפני כחודש.

מכיוון שאין בבניין וועד בית מוסדר , אין לי כתובת מסויימת לפנות אליה. ניסיתי מס´ פעמים לכנס אסיפה אך ללא היענות כלל.
לקחתי 3 הצעות מחיר ובחרתי בזולה מביניהן, הדיירים לא מוכנים לשלם (לא מוכנים בכלל לפתוח את הדלת, וחלקם אינו דובר את השפה)

1. את מי אני אמור לתבוע בכדי לקבל את התשלום היחסי שאמור לשלם כל דירה?

2. אילו מסמכים עליי להמציא?

3. מהו סדר תהליך התביעה?

לתשובתכם אודה,

אורן

02/12/2015 07:13:00 נוריתדס   שלום אורן     
בדיוק באותה בעיה אני נתקלתי. אין אצלנו ועד והגג מעל דירתי מוזנח מאז הקמת הבנין 22 שנים.
מכיון שהדיירים אינם מוכנים להשתתף באיטום, נאלצתי לבצע איטום מעל גג ביתי בלבד.
פניתי לפני מספר חודשים ללשכת המפקח על המקרקעין וקיבלתי מהם טפסים למילוי תביעה. בתביעה עליך למלא גוש, חלקה ותת חלקות של הנתבעים.
אני למעשה תובעת רק את השכנים תחתי מהצד שלי למרות שכל הדיירים אמורים להשתתף באיטום הגג, אך היות ובמילא הגג משני צידי הבנין לא נאטם לאורך 22 שנות הקמתו, ולאחר הדיון אצל המפקח על המקרקעין ובקשתי לכפות על כלל הבנין לבצע איטום מעל הגג בצד השני גם כן, על מנת שלא יגיעו לצד שמעלי נזקי רטיבות לאורך הזמן, ואז הקבלן יוכל לטעון שהרטיבות מגיעה אלי מהצד שני ויתעלם מתיקון. ויחד עם זאת ביקשתי במכתב התביעה שהיות ואין אצלנו ועד, והבנין אינו מתפקד שהמפקח ימנה חברת ניהול שתעשה סדר. ישלחו אליך מלשכת המפקח באיזור מגוריך מכתב עם דפי הסבר ושני דפים למילוי.
אני טרם תבעתי למרות שכבר סיימתי למלא את טפסי התביעה ואפילו שילמתי את אגרת המשפט מסיבות כלשהן, וביקשתי לחייב את השכנים על נזקים שנגרמו לתיקרת המטבח שלי כתוצאה מהזנחת הגג. בכל אופן התביעה מצידי תחול מצידי כבר ממש בקרוב.
שיהיה לך בהצלחה
02/12/2015 09:04:00 רונשטיין   נורית שלום        
לדעתי את עושה טעות כשאת תובעת רק את השכנים שתחתייך, כנראה שגם אם תזכי תקבלי רק חצי מהסכום כי לפי החוק האחריות היא של כולם (אלא אם כן מדובר בבית משותף מורכב ואני מניח שזה לא המצב).
02/12/2015 16:38:00 נוריתדס   שלום רונשטיין           
איני חושבת שאני עושה טעות כשאני תובעת רק חצי מהכניסה היות והמצב אצלנו מאוד מורכב. אין אצלנו ועד. הדיירים ביצעו צביעה לבנין חודשיים לאחר שראו שלא תבעתי אותם עדיין במקום להשתתף איתי באיטום. הגג של הצד השני של הבנין מוזנח בדיוק כמו הצד שלי. איני רואה כל טעם לתבוע את כולם מכיון שברגע שהמפקח יבין שקיימת הפקרות מצד הדיירים והזנחה בכל הנוגע לתחזוקת הבנין, הוא יאלץ את הצד השני של הבנין לבצע איטום, ואז הצד השני של הבנין יאלץ להתחלק בהוצאות האיטום של הצד שלהם בלבד.
לא היתה לי ברירה אלא לבצע איטום מעל הגג שלי היות ואף דייר לא נאות להשתתף איתי באיטום והם טענו שהם ישתתפו רק אם כל הגג יאטם, אבל הצד השני לא מוכן לבצע איטום ולא להשתתף, אז הכניסו אותי למלכוד.
וגם אם הצד השני של הבנין יבצע איטום הוא לא יוכל לייב אותי בהשתתפות איתם מאחר שהם לא השתתפו איתי. הם קיבלו מכתב מעורך דין ולמרות הכל בחרו להתעלם ולהמשיך במעשיהם.
זו אינה רק בעיה בהשתתפות באיטום, אלא בכל מה שנוגע אלי. הם דורשים ממני להשתתף איתם בנקיון הגינה וניכוש עשבים אך מצד שני אינם מוכנים לשלם לגנן בכדי שיגזום את ענפי העץ שנכנסים לי לחלונות וחוסמים את האויר והאור. נאלצתי לרכוש מסור ענפים ולחתוך את הענפים בעצמי פעם בחודש.

יותר מכך, אני מאמינה שלמרות שהמפקח ישתכנע שאין אף דייר אצלנו שיכול להיות נציג ועד בית מכיון שדייר שמסרב לנהוג כחוק בכל הנוגע לרכוש המשותף אינו יכול להיות נציג, והדיירים הסרבנים הינם 4 מתוך 6 והדייר החמישי הינו שוכר דירה ואחרונה היא אני, והדיירים קמצנים ונמנעים להביא עובדת ניקיון למדרגות רק בכדי שלא לשלם עליה עוד כמה עשרות שקלים לצורך ביטוח לאומיפנסיה וכדומה והם יאלצו לשלם עבור חברת ניהול עשרות או מאה שקלים או יותר בכל חודש, לבסוף הם יבקשו ממני להיות נציגה בועד אך איני רוצה בזה לאחר הריבים שהיו לי איתם.
02/12/2015 17:16:00 רונשטיין   הטענות שלך הגיוניות               
אבל הקשר בינן לבין החוק מקרי בהחלט.
ואני רואה תסריט שבו את תובעת רק את הצד שלך וזוכה להחזר של חצי ממה ששילמת (בניכוי החלק שלך) , ואילו הדייר השכן אוטם את הצד שלו, תובע את כל הבניין כולל אותך ומקבל החזר מלא (בניכוי החלק שלו).
02/12/2015 17:02:00 זמי1   על פניו נראה לי שכתב התביעה שלך לא אידיאלי              
אי אפשר להפריד חצי בניין.
זה שהחצי השני עשה פעולות שונות בלי תיאום ובלי אסיפה, לא רלוונטי.
את (ןכל הדיירים בעצם) צריכים לכנס אסיפה ולפתור את כל הבלגן הזה.
ראשית לבחור ועד וגזבר.
אם לא תצליחו לבחור ועד תוכלו לבקש שהמפקח יעשה זאת עבורכם, וזה יעלה לכם לא מעט.
לא היית צרכיה לעשות פעולות ברכוש המשותף בלי ליידע ולשתף דיירים אחרים. אותו הדבר גם החצי השני.
ריבים לחוד והחוק לחוד.
וועד צריך להיות. ולא כדאי לחכות רגע מיותר.
אם אתם לא יכולים לדבר ביניכם , הבניין שלכם ידרדר יותר ויותר.
תפסיק לריב, תתחילו להתנהג כבוגרים שבו ביחד וסדרו את הכל.
אולי תבקשו ממישהו חיצוני שיהיה בורר ביניכם?


02/12/2015 17:29:00 נוריתדס   לצערי רונשטיין לא הבנת                 
מדוע אתה חושב שעשיתי דברים על דעת עצמי בלי להודיע? הודעתי שיש לי נזילה מהגג למטבח. השארתי פתק על לוח המודעות במשך מספר ימים והדיירים הודיעו שלא מתאים להם כעת כי אין להם כסף כרגע.
לאחר שהדיירים תחתי קיבלו מכתב ממנהל האגודה לתרבות הדיור שאתבע אותם אם לא יתחלקו איתי באיטום, הם תיאמו עם כל שאר הדיירים שיבצעו " איטום" על הגג מעלי בעצמם. כשכל דייר ישלם לא יותר מ 50 שקלים. ימרחו איזה חומר על הגג במקומות שנראה להם בעייתיים. כמובן שסירבתי לכך. אין אחריות והגג מוזנח מאז הקמתו. היריעות בנות 22 שנים. ואם יגיע החורף ויתחילו להיות לי נזילות רציניות מהגג אצטרך להמתין עד ליבוש ובינתיים ירדו לי מים מהגג לדירה על הריצפה.

המתנתי להם 3 חודשים כשבמהלך החודשים רבתי עם כולם. בתום ה 3 חודשי המתנה כשהבנתי שאין למי או למה להמתין יותר הבאתי קבלן על חשבוני לגג מעלי.

לא ניתן להסדיר ועד מאצלנו מכיון שאין אף דייר נורמלי אחד שיכול להיות בועד. מי שרוצה להיות גזברית הינה שכנה שגנבה דלת שירותים מהמקלט והתקינה אצלה במחסן שבנתה בחצר. שאר הדיירים מסרבים לבצע איטום או להשתתף באיטום מעבר לכמה שקלים. כבר עברו חודשים ולא נבחר כל ועד. וגם אם הדבר יגיע למפקח אני מתכוונת לומר שהדיירים מסרבים להשתתף בכל הנוגע לרכוש המשותף איתי כך ש"סרבנים" לא יכולים להיות בועד בית.

לכן ציינתי שלאור מה שקורה כשהדיירים יבינו שהם הולכים להוציא מכיסם המון כסף בכל חודש לחברת ניהול הם יתחננו אלי שאהיה ועד
03/12/2015 09:05:00 רונשטיין   אני הבנתי , את לא הבנת אותי                    
לא התייחסתי לשאלה אם הודעת או לא, מה שאמרתי זה שהיות והגשת תביעה להחזר רק נגד הדיירים שתחתייך, אז בהנחה שתזכי בתביעה הם יחויבו להחזיר רק חצי מהסכום (פחות החלק שלך), כי החוק מטיל את חובת ההשתתפות על כל בעלי הדירות ולא רק על אלה שמתחתייך.
מקווה שעכשיו הבנת.
03/12/2015 09:52:00 נוריתדס   הבנתי אותך היטב רונשטיין                       
קראתי היטב את מה שכתבת, אך לא שמתי לב שזמי הגיב ולא אתה ולכן הגבתי בטעות כלפיך שלא הבנת אותי. וזמי כתב לי כך: לא היית צרכיה לעשות פעולות ברכוש המשותף בלי ליידע ולשתף דיירים אחרים. אותו הדבר גם החצי השני.

ולכן הגבתי שלא הבנת אותי ואני כן הודעתי לדיירים טרם שביצעתי תיקון עצמי. מתחת לתגובה הראשונה שהופנתה כלפיך כתבתי מחילה רונשטיין התכוונתי לזמי רק לא שמתי לב לשתי התגובות.

אוקיי וכעת לעניינך:
אכן מצד אחד עלי לתבוע את כל הבנין היות והגג הינו רכוש משותף וכולם חייבים להשתתף באיטום. מצד שני כשמדובר בהזנחה בת 22 שנים של הגג מתחילת הקמת הבנין כבר לא מדובר בטיפול מקומי אלא בבעיה קשה של חוסר תפקוד בבנין. נאלצתי לבצע איטום מעל הגג מעלי בלבד, אך כתבתי בתביעה שאני מבקשת מהמפקח שימנה חברת ניהול שתעשה סדר בבנין בכל הנוגע לרכוש המשותף, וכן שיכפה על הצד השני לבצע איטום גם כן. ולכן אני מקוה שצדק אכן יעשה, והיות והדיירים תחתי נתבעים להתחלק איתי בתשלום על מחצית הגג, וכשמחצית הגג השני יעשה, הדיירים בצד ממול ישלמו את חלקם באיטום בלי שהדיירים מהצד שלי ישתתפו באיטום

אני בהחלט לוקחת סיכון שהמפקח יעשה את מה שאתה טוען ואזכה בהחזר כספי מועט ביותר. אך מדובר כאן בלתבוע בנין שלם על כל דייריו מכיון שאין אצלנו נציגות שתילחם למעני, וכל אחד מהשכנים פועל כפי שבא לו

אך אציין כאן תשובה שנכתבה בפורום אחר של עורך דין ושם עורך הדין השיב כך:

3מי שחייב להשתתף בתשלום הוא זה שגר מתחת לגג ועד לקומת קרקע .
זאת אומרת שאם למשל עושים חצי גג שמאלי של הבניין אז כל צד שמאל משלם.



03/12/2015 21:34:00 צפוסר   מה שאמר העו"ד שציטטת אלו דברים לא נכונים                          
חבל לראות שאת מפעילה שכל ישר
אך לא מוכנה לקבל עצות שנותנים לך כאן בעלי ניסיון וידע רב.
תביעה משפטית אינה עסק פשוט וצריך להבין את הכללי המשחק.
את טועה בדברייך וזו לא פעם ראשונה שאומרים לך את זה כאן בפורום.
חבל יהיה לי לקרוא בעוד פרק זמן את כאבך ודימעותייך על פסק הדין שתקבלי.
03/12/2015 22:28:00 נוריתדס   אני בהחלט מאמינה שאזכה בתביעה                             
למרות כל התיאורים שאתה מביע על דמעות וכאב ואכזבה. כפי שציינתי הנסיבות אינן קלות ולא רגילות אצלנו, ואני בטוחה ומאמינה בצדקת הדרך בה אני הולכת, למרות שאיני יכולה להמליץ לאחרים לנהוג בה כי כל מקרה לגופו, וסומכת על השכל הישר של המפקח שלמרות החוק היבש יבין/ תבין שאיני יכולה לזמן למשפט את כל השכנים שלי היות ונאלצתי לבצע איטום מעל הדירה שלי בלבד והיות והדיירים תחתי נהנים מהגג מעלי עליהם להשתתף בהוצאות. ולגבי שאר הדיירים עליהם לבצע איטום ולהשתתף בהוצאות האיטום מעליהם.

וגם כשהתווכחו כאן שישנו תקדים לגבי זיכוי ועד או דיירים שקיימו החלטה ללא אסיפת דיירים כללית והעורך דין כתב שהכל תלוי בתום הלב ולא ניתן פשוט לרמוס את החוק שקובע שכל קבלת החלטה הנוגעת לרכוש המשותף חייבת להיות כשקודם מודיעים לכל הדיירים ומי שבא בא אבל לא מלכתחילה ולסמוך על התקדים שכך יהיה תמיד ובזדון.
גם כאן אני מאמינה שהכל תלוי בהפעלת שכלו של השופט על פי הנסיבות הקיימות ולא בקבלת פסק יבש
06/12/2015 10:00:00 רונשטיין   נשמח אם תספרי לנו על התוצאות, מאחל לך בהצלחה.                                
06/12/2015 10:27:00 נוריתדס   בהחלט, ותודה על האיחולים                                   
ואני כל הזמן קוראת את השאלות והתשובות שנשאלות ונכתבות כאן.

לאחר הדברים שצפוסר כתב לי החלטתי לפנות למנהל האגודה לתרבות הדיור ולשאול אותו אם ניתן לקבל תשובה מעורך הדין שפעל למעני מטעם האגודה נגד השכנים שלי.

ניסיתי ליצור קשר במקביל עם עורך הדין בכדי לדעת אם אומנם בעיה לתבוע רק את השכנים שלי, או שעלי לתבוע את כל הבנין, אבל טרם קיבלתי תשובה ממנו.

ואז קיבלתי תשובה ממנהל האגודה לת.ד, וכך הם הדברים שהוא כתב לי מטעמו: (יש לציין שהעורך דין עוסק בתביעות העוסקות ברכוש המשותף , מייצג אנשים שקשורים לאגודה לתרבות הדיור שכמובן עוסקת בכל הנוגע לרכוש המשותף, ואין לזלזל בדבריו כשטויות או לא לענין, או שלא כך החוק) "מידע שלי ושיחות מולו בעבר התשובה היא מורכבת .נכון שע"פ החוק היבש כניסה אחת היא חלק שלם ועליך לתבוע את כל הדיירים .ישנם שופטים שרואים בכך שכל צד אוטם את חלקו כ"נוהג" ופוסקים על פי כך .אך לרוב הם אכן רואים את הכניסה כולה כחלק אחד שלם ולכן עדיף שתתבעי את כולם .
מקווה שקיבלת תשובה מספקת"

לכן החלטתי לשנות את נוסח התביעה ולכתוב בה שהיות והצד השני של הבנין מסרב לאטום את הצד שלו, ובאם תהיה רטיבות מהצד השני היא עשויה להגיע אלי והקבלן שביצע איטום על הגג מעלי, יכול לטעון שהרטיבות מגיעה מהצד השני ולהתעלם מבעית רטיבות אצלי שהוא נתן עליה אחריות, והיות וביצעתי איטום רק בצד מעלי, איני יודעת אם עלי לתבוע את כל הדיירים, היות והם במילא אמורים וחייבים לטפל באיטום, ולכן אבקש מכבוד המפקח לחייב את הדיירים הגרים תחתי בלבד בחלקם היחסי באיטום מעל הגג שלי בלבד, ולכשהצד השני יבצע איטום, הדיירים שגרים בצד השני ישלמו את חלקם באיטום, ואם החוק מחייב את כל הבנין להשתתף באיטום, הרי אני מוסיפה לכתב התביעה את שמות הדיירים הנוספים.

עד סוף החודש, לקראת ינואר אני מתכוונת לשלוח כבר בדואר רשום את המכתב אל המפקח. אני מבינה שיקחו מספר שבועות עד שניפגש בבית המשפט. כמובן שבתום ההליך אחזור ואספר מה היו התוצאות.
11/12/2015 10:36:00 קריו   תביעה אינה נשלחת למפקחים בדואר רשום                                      
עלייך להגישה פיזית. תביעה אצל המפקח היא הליך משפטי לכל דבר וענין,ואל לך לצפות מהמפקח שיחייב אנשים שאינם נתבעים לבצע דבר כלשהו. אם אינך יודעת את מי לתבוע, מומלץ לך לקבל יעוץ משפטי מסודר לפני הגשת תביעה,ורצוי להסתייע באיש מקצוע (עו"ד המתמחה בתחום) לניסוח כתב התביעה.

http://index.justice.gov.il/Units/LandRegistration/BriefingsOld/Pages/BriefingClaims.aspx
11/12/2015 13:24:00 נוריתדס   תודה על העצות                                         
אך לפי זכרוני מלפני כמה חודשים שאלתי את הפקידה האם יש צורך להביא את מכתב התביעה הישר אליה, והיא אמרה שניתן לשלוח בדואר רשום אך לוודא שהמכתב הגיע. למרות זאת לעתים ישנם בעיות בדואר ולכן רצוי למסור את המכתב הישר לידי הפקידה.

ברור מאליו שהמפקח לא אמור לדעת את מי לחייב לשלם או לבצע אם לא מוסיפים את שמם. לא חשבתי שאמורה להיות לו נבואה והוא יבין מעצמו. יש לי מס´ תעודות זהות של כל הדיירים. ובחלק התחתון של כתב התביעה היכן שכתוב שאני מורה למפקח להורות ושם מוסיפים את הבקשה שהמפקח יחייב/יצווה את החצי השני של הבנין לבצע איטום וכן הלאה...
02/12/2015 17:31:00 נוריתדס   מחילה. התכוונתי לזמי ולא לרונשטיין                    
לא שמתי לב שיש 2 תגובות חדשות
01/12/2015 20:32:00 זמי1   איתור בעלים     
הוצא נסח רישום באינטרנט של הבית המשותף- מרוכז
משם תוכל לקבל שמות הבעלים.
אתר אותם, טלפן אליהם. שלח להם מכתב המתאר את השתלשלות העניינים וכתוב כי בכוונתך לפנות לבית משפט אם לא ישלמו.
בהתאם להתקדמות התשלומים תוכל לראות מי נותר לתבוע.
איך אתם מתפקדים בבית? חשמל מדרגת? גנן?
תוכל גם להודיע להם שאם לא תרכיבו ועד מסודר תפנה למפקחת על המקרקעין והיא תקבע חברת ניהול ואז זה יעלה הרבה יותר לכל דירה.
לא פשוט, דרך ארוכה, המון תסכול ועצבים מחכים לך..
לאט לאט תקבל כספך חזרה.
אין ברירה.
21/12/2015 13:32:00 אורן זר83   איתור בעלים        
שלום,

בבניין אין נקיון מסודר ובטח שלא גנן, לגבי החשמל, רק כאשר מגיעה התראה לניתוק נזכרים לתת כמה שקלים לחשמל.

ניסיתי להוציא נסח מרוכז (ללא הצלחה) אבל כן ניתן להוציא נכס לפי מס´ הדירה(חלקת משנה).

השאלה שלי היא האם אני צריך לתבוע רק את הדיירים שגרים בצד שלי או גם הדיירים האחרים?

האם אני צריך לשלם אגרה והיכן משלמים אותה?

האם אני יכול להכליל בתביעה גם את הוצאות התיקון לנזק שנגרם לתקרה בדירתי ?

תודה.

eyeweb בניית אתרים לעסקים